සංස්කෘතික

post-title
කුමටද ගුණ කතා සැරසිලි වැඩක් නැතී වැඩියම උනොත් පොඩි සුදු කොඩි දෙකක් ඇතී ( මරණය පිළිබද කවි ) (740)

කුමටද ගුණ කතා සැරසිලි වැඩක් නැතී

වැඩියම උනොත් පොඩි සුදු කොඩි දෙකක් ඇතී

මැරුණට පස්සෙ කිසි කෙනෙකුට බරක් නැතී

මිනිසා…

post-title
'ගෝනි බිල්ලා'ගේ ඉතිහාසයට එබී බැලීමක් (739)

ලාංකේය ජන ව්‍යවහාරයේ භාවිත වන ගෝනි බිල්ලන් පිළිබඳ සංකල්පය, අතීතයේ පටන් ජනශ්‍රැතියේ භාවිත කෙරුණකි. කුඩා දරුවන් හඬන කලට…

post-title
ආදි අපේ ලක් වැසියෝ - සොබාදමට සිත් බැන්දෝ (737)

අපේ මුතුන්මිත්තන් පරිසරය ඇසුරේම දිවි ගෙවූ නිසා ඔවුන් පරිසරයට මහත් ඇල්මක්, ආදරයක් දැක්වීය. ඔවුන්ගේ ජීවන රටාව ද පරිසරය…

post-title
ලාංකික සමාජයෙන් මැකී යන පුරාණ තුන්සරණය (674)

කවිය යනු වියත් නොවියත් පොදු ජනයාගේ සේවනයට පාත්‍ර වූ ප්‍රබල මාධ්‍යයකි.සිංහල කාව්‍ය නිර්මාණය වීම පිළිබඳ ව අධ්‍යයනය කිරීමේ…

post-title
ජපානයට ආවේණික වූ කබුකි නාට්‍යය සම්ප්‍රදාය (661)

ක්‍රිස්තු වර්ෂ 1603 එනම් ජපානයේ එදො යුගයේ ගිම්හාන සමයේ සැඳෑවක ක්යෝතෝවේ 'කමොගව' නම් ගංගා ඉවුරෙහි ඉසුමෝ දෙවොල අසල ‘ඉසුමො…

post-title
පුරාණ ලාංකේය ආහාර සංස්කෘතියේ එන ආහාර කල්තබා ගැනීමේ ක්‍රමවේද (658)

ඒ ගිණි ඇඳිරි යාමය, නිශාචරයන් ද ඈත සිටන් එබිකම් කරන, තවත් එක් ආලෝකවත් රාත්තිරියකට අත වනන මිලිනව යන සැඳෑ යාමයකි. පුර හඳේ…

post-title
ලියවැල් මල් වැල් බීරළු විලසට - ගෙතුනයි කදිමට ගෙත්තම් වෑහෙන (631)

මහා කුණ්ඩවාඩ කෝඩයම, මදව් දමමින් විසිර යන ඉසව්වක, රූ රටා උළුප්පමින්, පංකාදුවට ගෙතී යන බීරළු රේන්දයක, වියා හමාර කළ නොහී…

post-title
පරපුරෙන් පරපුරට උරුමව එන හණ කලාල කර්මාන්තයේ කතන්දරය (621)

ඉර මුදුන්වෙන්න කලියෙන් හණ ටික කපාගන්නට යන්න ඕන. ඉක්මන් කොරහං දුවේ ඩිංගිත්තක්."

"ඩිංගිරි නැන්දත් එනවා කීවද මයෙ අම්මා"…

post-title
ගැමි දිවියෙහි කටුක බව හෙළි කළ පතල් කවිය (597)

 හෙළ ජනශ්‍රැතියෙහි එන ජනකවි පෝෂණයෙහිලා නිතැතින්ම උපකාර වන්නේ අතීත ගැමි ජනයාගේ අත්දැකීම්ය. වෙහෙස නිවා ගන්නටත්, තනි…

post-title
ද්‍රවිඩ සංස්කෘතියේ පැවතගෙන එක උපවාස (592)

ශ්‍රී ලංකාවේ ප්‍රධාන සුළුතර ජන කොට්ඨාශය ලෙස ද්‍රවිඩ ජනයා හඳුනාගත හැකි ය.චිරාත් කාලයක පටන් ඔවුන්ගේ ආගමික පරිසරය පසුබිම්…

Top